Porozumienie Łódzkie
ul. Wigury 9 lok. 6, 90-302 Łódź     e-mail: biuro@porozumienielodzkie.pl     nr konta: 65 1240 3060 1111 0010 1217 0646
Porozumienie Zielonogórskie
Porozumienie Zielonogórskie na Facebooku
RSS RSS   
Login:      Hasło:     

WIADOMOŚCI:
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007 


WIADOMOŚCI:
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007 

2007-01-29 Odpowiedź ŁOW NFZ


Łódzki Oddział Wojewódzki
NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z siedzibą w Łodzi
Wydział Spraw Świadczeniobiorców


Pan
Krzysztof Klichowicz
Dyrektor Biura
Porozumieniu Łódzkiego - ŁZPOZ


Nasz znak WSŚ.II.4342 - 6/07
Data: 2007-01-29

W odpowiedzi na Pana pismo zawierające uwagi dotyczące weryfikacji list POZ za miesiąc grudzień 2006 r. informuję, że w dalszym ciągu trwa postępowanie wyjaśniające w zakresie zgłaszanych przez Państwa problemów. Po zakończeniu tych działań zostanie przeprowadzona ponowna weryfikacja deklaracji i na tej podstawie sporządzone struktury populacyjne do faktur korygujących za miesiąc grudzień 2006 r. Jednocześnie informuję, że analizą zostały objęte wyniki poprzednich weryfikacji przeprowadzonych we wcześniejszych okresach rozliczeniowych. Uzyskane wyniki pozwoliły stwierdzić, że sytuacja miała charakter jednorazowy i podobny błąd w przeszłości się nie pojawił. Jednocześnie pragnę podkreślić, że pracownicy ŁOW NFZ każdorazowo dokonują sprawdzenia poprawności dokonanej weryfikacji. Nie dostrzeżenie ostatnio zaistniałej pomyłki wynikało z małej skali zjawiska, tj. na poziomie 0,8% populacji całego województwa łódzkiego. Rozbieżności rozłożyły się nierównomiernie pomiędzy listy świadczeniodawców, w niektórych przypadkach nie wystąpiły.

W celu uniknięcia podobnej sytuacji w przyszłości firma ComputerLand udostępniła ŁOW NFZ dodatkowe narzędzia pozwalające na bardziej szczegółową ocenę wyników weryfikacji.

Ponadto, wszystkie zgłaszane przez Państwa problemy są na bieżąco rozwiązywane przez pracowników Wydziału Spraw Świadczeniobiorców a uwagi przekazywane producentowi systemu informatycznego ŁOW NFZ.

Odnosząc się do terminu przekazywania wyników weryfikacji informuję, że Wydział Spraw Świadczeniobiorców ŁOW NFZ przekazuje informację o liczbie świadczeniobiorców objętych opieką przez świadczeniodawcę do ostatniego dnia każdego okresu sprawozdawczego zgodnie zapisem § 6 umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej - POZ oraz przyjętym przez Prezesa NFZ harmonogramem weryfikacji list aktywnych i terminarzem przekazywania list. Co miesiąc po zakończonej weryfikacji w pierwszej kolejności do Pakietu Świadczeniodawcy przesyłane są wyniki weryfikacji deklaracji w formie wykazu podopiecznych a następnie wysyłany jest raport populacyjny P-305.

Jednocześnie pragniemy Państwa poinformować, iż przekazany przez NFZ w roku 2004 Pakiet Świadczeniodawców zgodnie z zapowiedzią prezesa NFZ będzie utrzymywany jako bezpłatne narzędzie do dnia 31 czerwca 2007 r. Jak zapewne Państwu wiadomo od 1 stycznia 2007 r. obowiązuje Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 14 grudnia, 2006r. które defakto otwiera system informatyczny na przyjmowanie danych generowanych przez aplikacje dowolnych dostawców pod warunkiem spełnienia wymogów zawartych w w/w rozporządzeniu.

Jeśli chodzi o problematykę związaną z Portalem Świadczeniodawców nie ma miejsca opisana sytuacja dotycząca "tygodniowego opóźnienia w zatwierdzaniu wniosków". Wnioski zatwierdzane są na bieżąco minimum raz dziennie (również nierzadko w soboty i niedziele).

Dzięki serwisowi MUS niemal wszyscy Świadczeniodawcy 10 stycznia 2006 r. mogli pobrać elektroniczne wersje umów nie fatygując się po ich odbiór do Oddziału NFZ. Również dzięki tej aplikacji nie ma potrzeby dostarczania na dyskietkach sprawozdań z badań diagnostycznych oraz zbiorczych sprawozdań z zakresu profilaktyki. Funkcjonalność serwisu MUS systematycznie przenoszona jest do aplikacji Portal Świadczeniodawcy.

Jak widać z załączonego do Państwa pisma wydruku aktualizacje i przerwy techniczne mają miejsce w późnych godzinach nocnych, aby w jak najmniejszym stopniu utrudniać Państwu pracę. Jeśli jednak przerwy mają miejsce w godzinach 8-16 to tylko z powodów losowych lub z powodu konieczności instalacji poprawek mających na celu eliminacje krytycznych problemów.

Dziękuję Państwu za uwagi dotyczące sposobu wprowadzania aktualizacji do aplikacji internetowych, zostaną one zrealizowane przez producenta aplikacji w jednym z najbliższych wydań.


Z poważaniem

Zastępca Dyrektora
Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego
Narodowego Funduszu Zdrowia
Mirosław Leszczyński